Aikidoa ,Yasunari Kitaura Shihan-en hitzetan
Aikidoa ,Yasunari Kitaura Shihan-en hitzetan
Shihan Yasunari Kitaura (uke Javier Bravo) |
Aikidoa, japoniar borroka guztien sintesi bikaina da. Budoaren (Samuraiaren bidea) luzea eta sakona den ohitura islatzen du, borroka egiteko benetako zientzia izanik. Aikidoaren teknika , erasotzailearen inertzia erabat aprobetxatzearekin bat dator .Haren higidurarekin bateratzen denean indar erasokorra neutralizatu eta ,horrela, erasotzailea menperatzen du. Sarritan, Aikidoaren higidurak, kiribil edo esfera formako ibilbidea du.Aikidoan ez dago aurre egitearen kontzepturik eta bestearen edo aurkariaren indarraren alde mugitzen da betik, hau guztia , japoniar borroka arteen oinarri orokorra bilakatu da.Hala ere, Aikidoaren teknikaren ezaugarria , energiaren( indar mentala eta fisikoa) erabileran datza, uzkurtu barik, hedatuz.
Aikidoa,
mental eta fisiko askapena izateaz gainera, hedapen eta zabalkuntza ere bada.Hedapen
higidura lausotasun osoz gauzatuz gain orekaz eta arretaz ere egin behar da.
Teknika eraginkorra izan dadin, gorputzaren funtzio
koordinatua,harmonikoa,naturala eta berezkoa (aldakaren mugimendua, hanken
higidura,eskuen erabilera etab) ez ezik ,arnasketa eta adimena ere nahitaezkoak
dira.
Oinarrizko 12
teknikak honako hauek dira: IKKYO, NIKYO, SANKYO, YONKYO, GOKYO, SHIHONAGE ,IRIMINAGE, KOTEGAESHI, TENCHINAGE,
KAITENNAGE, hauek guztietatik sintetikoena den KOKYUNAGE eta KOSHIWAZA.
Oinarrizko teknika hauek, eraso ezberdinen kontra erabiltzen direnean , (
eskuetatik edo papar-hegaletatik heldu,kolpe bertikala,horizontala eta albokoa,
atzetik edo aurretik egindako kolpeak,labankadak,ezpatarekin edo makilarekin
egindako kolpeak,aldibereko erasoak) ugaltzeaz gainera, asko garatzen dira.Teknika hauen guztien jatorria AIKI
izeneko lege soilean dago .AIKI-k harmonia edo bateratzea moduan
ulertuta,erasotzaileari bere indar oldarkorra itzultzen dio.
Mugimendu hau
,uraren bideratzearekin erka dezakegu. Ur-lasterrak beste batekin elkarturik,ahalmenaren igoera dakar; Bien
arteko talka egiteak, ahalmenaren jaitsiera dakarren bitartean. Gauzak horrela, laster- mugimendua harmonikoki eta dinamikoki
bestearen jatorrira bideratzen da,bere energia,azken honekin
elkartuz. Ibilbidearen marrazketa ezberdinen
arabera, mugimendu honek izen ezberdinak hartu ditzake: SHIHONAGE,IRIMINAGE,KOTEGAESHI,
etab.Mekanismo hau edozein erasoari egokitu dakioke. Beraz,aikidoaren dinamikari
ez dagokio gizakia ,neurri bateko masa edo bolumena izango balitz bezala
erabiltzea,aitzitik, KI edo energia-lasterra moduan erabili behar da.Alabaina, Aikidoa ez da
soilik borroka egiteko teknika hutsa edo kirol mota bat. Ororen
gainetik,sakontasun osoz landutako artea da; bere estetika, ohiko japoniar
artearen adar finagoenekin pareka daiteke. Bere dinamismoak eta jangartxutasunak
Erdi Aroko pintura eta eskulturak gogorazten gaituzte; Soiltasuna eta
zorroztasuna japoniar ezpatarenak bezalakoak diren bitartean dotoretasuna eta
fintasuna ,zeramikan ere aurki dezakegu. Araztasunak eta lasaitasunak
arkitekturarenekin eta lorezaintzarenekin traza handia daukate. Azkenik, bizitzeko
era bat ere bada.
Orain dela
mende erdi, MORIHEI UESHIBA maisuak
(1883-1969) Aikidoa sortu zuen; Japoniar espiritutasunaren sorkuntza
ederra den hori:
“…AI (harmonia) maitasuna ere esan nahi
duelako, nire BUDO bakarra denari, AIKIDO izena jartzea erabaki nuen.
Benetako BUDOa maitasun egintza da. Bere
helburua ,akabatu eta borrokatu beharrean ,izaki guztiei bizitza ematea da.
Maitasunak, osotasunaren dibinitatea izanik, guztiengandik begiratzen du. Bera
barik ez luke ezer egongo. Aikidoa maitasuna betetzean datza.
Aikidoaren gakoa, unibertsoaren higidurarekin
harmonian jartzeaz gain, unibertsoarekin
adostasunean dago.
Aikidoaren sekretua ezagutzen duenak, bere
baitan unibertsoa dauka eta honako hau esan dezake: ¡ Unibertsoa naiz!.Nire
etsaia bizkorra izan arren,ez naiz sekula garaitua izango.Horrek ez du esan
nahi nire teknika etsaiarena baino
bizkorragoa denik,ez da abiaduraren kontua;Borroka hasi aurretik bukatuta baitago. Ni, unibertsoa naizela, etsaiak nire
kontran borrokatzea nahi duenean, unibertsoaren harmonia apurtu beharko du. Horregatik,
nire kontran borrokatzeko erabakia hartzen duen momentutik, galtzaile bihurtzen
da. Denbora, askatasun eta moteltasun kontuetan neurtezina da. Aikidoan, aurre
egitearen kontzeptua ez dago; Ondorioz ,beti da garaile. Aikidoak, etsaia
garaitzeko entrenatu eta indarra
desiratu ordez ,gizaki guztientzako bakea nahi izatearekin bat egiten du.
Morihei Ueshiba maisuaren oroitidazkitik aterata.
Hauek
guztiak, Aikidoaren sortzailearen hitzak dira;Hots, bere fedea. Ideia hauek,
aurkakotasun bide gogorretik ibili den
gizon baten ondorioak dira . Gainera, sortzaileak ondorio hauek
bete eta gainditu dituelako Gandhi edo Ramakrishanarekin konpara dezakegu.Une horretan, BUDOA, borroka
egiteko teknika hutsa izatetik Bide Konstruktiboa izatera bilakatu zen ,Aikidoari sorrera emanez.
Yasunari Kitaura Shihan.
"Aikidoa, pertzepzio eta ulermen kontua da; Baita, fisiko,adimen eta psikologiko ikuspuntuak baino maila sakonagoan dauden komunikazioa eta antzematea ere; Hots, erabateko antzematea da. Egoki entranatzen duen gorputzak ,antzemate honekin, ohiko eta berezko harremana izango du."
Yasunari Kitaura Shihan.
YASUNARI KITAURA
8.DAN-a duen Shihan-a
Espainiako AIKIKAI-aren ordezkaria
Argazkiak: Oskar Untzueta Salazahar
Itzultzailea: Trinidad Freire Esparis.
Aikido Gazalbide Texto en Euskara
Comentarios
Publicar un comentario
Gracias por comentar, eskerrik asko.